Mit tegyen akkor, ha a gyártó ki akarja hagyni az értékesítési láncból, és közvetlenül kezd értékesíteni a célpiacnak (D2C)?
Mit tegyen akkor, ha a gyártó ki akarja hagyni az értékesítési láncból, és közvetlenül kezd értékesíteni a célpiacnak (D2C)?

Mit tegyen akkor, ha a gyártó ki akarja hagyni az értékesítési láncból, és közvetlenül kezd értékesíteni a célpiacnak (D2C)?

A közvetlenül a fogyasztóknak, azaz Direct to Customers (D2C) értékesítési modell az internet és e-kereskedelem terjedésével kezdett felfutni. Ez jó hír a gyártóknak és a fogyasztóknak – annál kevésbé viszont a kiskereskedőknek.

Mind többen találkoznak azzal a helyzettel, hogy a gyártó vagy ugyanannyiért kínálja közvetlenül a vásárlóknak a terméket, mint a kiskereskedők, vagy akár még alájuk is ígérnek.

Ráadásul, ha nem szerepel ilyen irányú kikötés a szerződésben, ez még teljesen jogszerű is lehet – hiszen nincs törvény, ami a civil termékeket gyártókat akadályozhatná az értékesítésben.

Ismerős a helyzet?

Mi az a D2C értékesítési modell?

Habár elsőre nagyon hasonló a B2C, azaz a fogyasztókkal való közvetlen üzletkötés modelljéhez, a Direct to Customers (D2C) esetében a gyártó az, aki a fogyasztóknak értékesít közvetlenül, lényegében az őskor óta létező értékesítési modell. Amióta a legelső szakócapattintó közvetlenül a törzsbéli vadászoknak gyártott kőszerszámokat, létezik a D2C.

Viszont az elmúlt évek során gyökeres változáson ment át: olyannyira elterjedt és egyszerűvé vált az online értékesítés, hogy mind kevésbé éri meg a gyártóknak kiskereskedőkkel szerződni.

Mit tegyen akkor, ha a gyártó ki akarja hagyni az értékesítési láncból, és közvetlenül kezd értékesíteni a célpiacnak (D2C)?
Mit tegyen akkor, ha a gyártó ki akarja hagyni az értékesítési láncból, és közvetlenül kezd értékesíteni a célpiacnak (D2C)?

(tovább…)

Continue ReadingMit tegyen akkor, ha a gyártó ki akarja hagyni az értékesítési láncból, és közvetlenül kezd értékesíteni a célpiacnak (D2C)?
Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t
Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t

Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t

A megfelelő kulcsfontosságú teljesítménymutatók, azaz KPI-ok kiválasztásán egész kampányok sorsa múlhat. Mert lehetséges, hogy minden mutató teljesen pozitív eredményt hoz – csak a végeredmény múlja alul a kitűzött célokat.

Önnel is előfordult már, hogy bár látszólag minden rendben ment a kampánnyal, kimentek a bejegyzések, lefutottak a hirdetések, pörgött az elérési mutató, érkeztek a reakciók, gyarapodtak a leadek és feliratkozók… és mégis azt mutatja az elemzés, hogy a kampány valójában kudarc volt?

Alapvető hiba csúszott a gépezetbe. Ha minden KPI jót jelzett, de a kampány kudarcba fulladt, akkor a gondot a rosszul megválasztott teljesítménymutatók okozták.

Nézzünk ennek most utána alaposabban!

Mi az a KPI, és miért fontos minden cég és vállalkozás számára?

A kulcsfontosságú teljesítménymutató (key performance indicator, azaz KPI) bármely olyan mérhető érték lehet, amely megmutatja, hogy egy vállalat mennyire hatékonyan éri el kulcsfontosságú üzleti céljait.

A KPI-k a stratégiai és működési fejlesztések középpontjában állnak, analitikus alapot teremtenek a döntéshozatalhoz, és segítenek a figyelmet arra irányítani, ami a legfontosabb.

A kulcsfontosságú teljesítménymutatók a pénzügytől és a HR-től kezdve a marketingen át az értékesítésig, a vállalkozások minden területén elősegítik a stratégiai szintű fejlődést.

Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t

(tovább…)

Continue ReadingÍgy válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t
Az ipari marketing hozhatja el az áttörést a piacon – ezért hasznos az ipari marketing tanácsadás
Az ipari marketing hozhatja el az áttörést a piacon – ezért hasznos az ipari marketing tanácsadás

Az ipari marketing hozhatja el az áttörést a piacon – ezért hasznos az ipari marketing tanácsadás

Az ipari marketing tanácsadás célja, hogy a hazai vállalatok megismerjék a bevált, működő marketing megoldásokat, ezáltal felzárkózzanak az európai élvonalba. Szinte bizonyos, hogy az Ön cége sem használ fel minden…

Continue ReadingAz ipari marketing hozhatja el az áttörést a piacon – ezért hasznos az ipari marketing tanácsadás