Az ipari marketing hozhatja el az áttörést a piacon – ezért hasznos az ipari marketing tanácsadás

Szerző:

Dr. Rónay P. Tamás

Az ipari marketing tanácsadás célja, hogy a hazai vállalatok megismerjék a bevált, működő marketing megoldásokat, ezáltal felzárkózzanak az európai élvonalba. Szinte bizonyos, hogy az Ön cége sem használ fel minden ...

Az ipari marketing tanácsadás célja, hogy a hazai vállalatok megismerjék a bevált, működő marketing megoldásokat, ezáltal felzárkózzanak az európai élvonalba. Szinte bizonyos, hogy az Ön cége sem használ fel minden lehetőséget arra, hogy optimális fejlődési pályára álljon!

Az ipari marketing tanácsadás biztosíthatja azt a versenyelőnyt Önnek, amit már régóta keres. A Teahouse Consulting online marketing tanácsadó az Ön üzleti partnere a siker megteremtésében!

Ügyfeleink számára a B2B marketing tanácsadás részben azonos, részben eltérő gyakorlatokat és megoldásokat tartalmaz, attól függően, hogy mekkora a célpiacuk, illetve belföldön, vagy nemzetközi vizeken tevékenykednek.

Az ipari marketing révén az Ön vállalkozása is komoly előnyökre tehet szert

A Teahouse Consultingnál, mint online marketing tanácsadó cégnél naponta tapasztaljuk, hogy a magyar vállalkozások többsége még azokat a lehetőségeket se használja ki, amelyek viszonylag könnyen elérhetők a számukra.

Holott az online világ térhódítása még a kisebb költségvetéssel gazdálkodó vállalkozásoknak is hatékony marketinget tesz lehetővé.

teahouse consulting ipari marketing magyar lehetosegek
A magyar vállalkozások többsége még azokat a lehetőségeket se használja ki, amelyek viszonylag könnyen elérhetők a számukra. Kép: Gerd Altmann

A magyar vállalkozások egy része olyan az európai versenyben, mintha lovaskocsit indítanánk a Párizs-Dakar rallyn, ló és kerék nélkül

Az ipari marketing tanácsadásba éppen azért kezdtünk bele, mert látjuk, hogy gyakorta a marketingeszközök használatában, és nem pedig minőségben tér el egy külföldi és egy magyar versenytárs egymástól.

A jellemzően nyugati márkának, a tudatos ipari marketing következtében, általában sokkal jobb az imidzse. Közben pedig könnyen lehet, hogy minőségben ugyanazt vagy gyengébb színvonalat hoz, mint a magyar megfelelője. Megfelelő marketing tanácsadás révén viszont mind a hazai terjeszkedés fölerősíthető, mind a külföldi piacok meghódítása esélyesebbé válik.

Az ipari marketing tanácsadás ezért elsősorban azt célozza, hogy az Ön cégének márkája vagy márkái ismertebbé, kedveltebbé, elfogadottabbá és főként keresettebbé váljanak.

Mi az ipari marketing és mi a célja?

Az ipari marketing egy olyan vállalkozások közötti, azaz B2B marketing gyakorlat, amelyet az egyik cég termékeinek és szolgáltatásainak népszerűsítésére használnak egy másik vállalkozás számára. 

Másként megközelítve, egy ipari marketing tanácsadó tulajdonképpen a kommunikáció és az értékesítés olyan ágát műveli, amely olyan ügyfelekre szakosodott, akik az árukat és szolgáltatásokat más vállalkozásoknak, nem pedig egyéni ügyfeleknek nyújtják.

Van különbség ipari és fogyasztói marketing között?

A Teahouse Consulting, mint B2B marketing tanácsadó működik a magyar piacon. A tapasztalatunk szerint az ipari marketing alapfogalmai (a vevők és az eladók közötti cserefolyamatok tekintetében) ugyanazok maradnak, mint a fogyasztói marketing esetében.

Mivel a B2B marketing gyakran nagy megrendelésekkel és hosszú távú kapcsolatokkal jár a gyártó és a vállalati ügyfél között, a folyamat az első ajánlattételtől az értékesítés lezárásáig gyakran összetettebb, mint egy vállalkozás és egy magánvásárló közötti folyamat.

Gondoljunk csak a különbségekre aközött, hogy egy autószalon egyetlen vásárlónak ad el egy személygépkocsit, vagy egy autógyár több ezer autó leszállításáról állapodik meg egy ország kereskedőivel még a gyártás megkezdése előtt.

Mennyire gyors az ipari marketing?

Aki azonnali eredményeket ígér, az olyan, mintha azonnali felszállással kecsegtetné az utasokat egy olyan repülőjárattal, aminél még csak most kezdték összeszerelni a repülőgépet.

Még a magánvásárlókat és civil fogyasztókat célzó marketing is gyakorta hónapokat vesz igénybe, pedig ott jellemzően már kész termékeket és szolgáltatásokat kínálnak (kivéve például, ha igényfelmérés zajlik).

Egy B2B marketing tanácsadó feladatainak jelentős része az ipari szereplőket érinti. Kép: Borko Manigoda
Egy B2B marketing tanácsadó feladatainak jelentős része az ipari szereplőket érinti. Kép: Borko Manigoda

Egy B2B marketing tanácsadó feladatainak jelentős része az ipari gyártók, beszállítók és vevők körét érinti, valamint a csatornák kiépítése és fenntartása nagy megrendelésekkel és hosszú távú kapcsolatokkal jár. Emiatt a teljes folyamat az ipari marketingben sok hónapig vagy akár évekig is eltarthat.

Eladási oldalról nézve erre mondjuk, hogy könnyebb ötvenezer darab, 100 forintos cukorkát értékesíteni, mint öt darab százezer forintos cukorkagépet.

Kinek ajánlott az ipari marketing?

Sok vállalat olyan termékeket hoz létre és forgalmaz, amelyeknek az egyéni vásárlók szintjén alig vagy egyáltalán nincs keresletük, így az elsődleges vagy kizárólagos ügyfeleik más vállalkozások lesznek. Az ipari marketing nem hasznos egy olyan vállalat számára, amely egyéni, civil vásárlóknak szánja a termékeit.

Egy olyan vállalat azonban, amely nagyméretű gyártógépeket gyárt, elsősorban ipari marketinggel érhet el optimális eredményeket!

Meglehetősen kevés magánember akar odahaza CNC esztergagépet – de az ötféle márka tizenhét gépe közül melyik érdemes egy induló műhelynek megvásárolnia?

Az ipari marketing itt jön a képbe.

Szeretne bevezetni egy automatizációs terméket a logisztikai piacon, viszont nem tudja, hol hirdesse, milyen kampány volna sikeres és egyáltalán, szükség volna SEO-ra, amihez viszont kéne egy modern, letisztult weboldal és prezentációs anyag a sales támogatására?

Jól gondolja, az ipari marketing tanácsadás a megoldás.

Milyen stratégiát alkalmazunk az ipari marketingben?

A Teahouse Consulting elsődleges megközelítési módja az ipari marketing tanácsadás során az, hogy mindig az értékajánlatból indulunk ki: milyen értéket teremt az adott termék vagy szolgáltatás?

Milyen problémára ad megoldást? Mit ad az ügyfeleknek, milyen fájdalmukat enyhíti?

Ha Önnek kínálnák a saját termékét, megvásárolná?

Az ipari marketing tanácsadás során ilyen és hasonló kérdéseket is felteszünk. Ez például olyan kérdés, amire nem feltétlen szükséges nekünk választ adnia az ügyfelünknek – ugyanakkor világosan megmutatja, hisz-e a termékében.

Az ipari marketing tanácsadás során mindig az értékajánlatból indulunk ki. Kép:  Malachi Witt
Az ipari marketing tanácsadás során mindig az értékajánlatból indulunk ki. Kép:  Malachi Witt

Az ipari marketing stratégia főbb szakaszai

Ha egy vállalkozás biztosan tudja, hogy a termékére van szüksége a piacnak, az ipari marketing tanácsadás során elkezdjük kialakítani a marketing stratégiát. Ennek három fő szakasza van:

  1. kutatás,
  2. elemzés,
  3. stratégia alkotás.

A kutatásba tartozik bele minden olyan kérdés feltétele, majd megválaszolása, ami az ipari marketinghez elengedhetetlen: kik alkotják a célközönséget, mik a termék előnyei a versenytársakéhoz képest, mi az értékajánlat, stb.

Az elemzés az adatok információvá történő finomítása. Az adatok pedig jellemzően adattömbökben érkeznek, amikből analitikai eszközökkel majd az adatsorok értelmezésével jutunk a döntési folyamatot meghatározó információkhoz.

Az ipari marketing adatvezérelt marketing, sőt részben kifejezetten adatvezérelt tartalommarketing

Az ipari marketing stratégia megalkotása a kinyert információkra építve, a célpiac ismerete által valósulhat meg. Mivel ezek kombinációja mindig egyedi, az ipari marketing sem dolgozik konzerv megoldásokkal.

Az ipari marketing tanácsadás és a stratégia megalkotása során pontosítjuk a célközönséget leghatékonyabban elérő csatornákat. Egy vasbeton csarnokokat építő cég például aligha az Instagramon, influenszerek révén fog ügyfelet találni – ugyanakkor a nyomtatott szaklapok által sikeres kampányt valósíthat meg!

A Teahouse Consulting egyik előnye az ipari marketing területén az, hogy bár erősen építünk az online megoldásokra, ismerjük a „kézzel fogható” marketing megoldásokat is. A célunk közös: az Ön sikere a mi sikerünk.

Borítókép: pixabay

Ezeket a cikkeket olvasta már?

Kentaurok és kiborgok: mesterséges intelligencia alkalmazása a munkahelyen

Hogyan alakítja át a AI a mindennapi munkát és hogyan viszonyulhatunk hozzá? Kentaur leszel, vagy kiborg? A Boston Consulting Group kutatása pont ezekre az egyre égetőbb kérdésekre adott választ. A ...

Tovább olvasom

A SEO audit így növeli a bevételt 2025-ben

A SEO audit így növeli a bevételt 2025-ben

A SEO audit alapvető feladat minden vállalkozás számára, amely növelni szeretné a weboldala organikus (nem fizetett hirdetésből érkező) látogatottságát és ezáltal a bevételét. Az SEO audit során – amely nálunk, ...

Tovább olvasom

ChatGPT a magyar közoktatásban: egy budapesti általános iskola tanárai sajátították el az AI használatát

ChatGPT a magyar közoktatásban: egy budapesti általános iskola tanárai sajátították el az AI használatát

A ChatGPT kiváló eszköz lehet a magyar pedagógusok kezében a többi generatív mesterséges intelligencia szoftverrel egyetemben. A modern oktatás kihívásai és az új technológiák bevezetése gyakran párhuzamosan haladnak, és ez ...

Tovább olvasom