Kifizetődő ipari tartalommarketing eszközök cégeknek 2022-re
Kifizetődő ipari tartalommarketing eszközök cégeknek 2022-re

Kifizetődő ipari tartalommarketing eszközök cégeknek 2022-re

Az ipari tartalommarketing speciális műfaj, itt mások a szabályok, mint a hagyományos marketing terén.

Úgy gondolja, hogy nehéz lenne rendesen írni arról, amit Ön gyárt, vagy szolgáltat? Azt tapasztalja, hogy a piac nem is érti, miért lenne jó leülni Önnel tárgyalni?

Ha ezek a kérdések felmerültek már Önben, akkor van egy jó és egy rossz hírünk.

Az ipari marketing és a tartalommarketing a fejlődés egyik kulcsa

Essünk túl a rosszabbikon: célzott tartalom nélkül, 2022-ben, szinte lehetetlen lesz nyereséges és fejlődő céget vinni. Ha nem kommunikál akár eddigiektől eltérő helyeken és módon a piacával, akkor csak nézheti, ahogy a versenytársai sorra húznak el az Ön cége mellett.

A jó hírünk viszont az, hogy a minőségi, hiteles hangra éhezik a piac. Rengeteg ismétlődő, vagy szegényesen, eldugottan tálalt tartalom van nagyon sok hazai ipari szegmensben.

Adja meg a célpiacának Ön a minőségi tartalmat!

A piac 2022-ben nagy mozgásban, átrendeződésben van, érdemes megtalálni és kihasználni a tartalommarketing adta lehetőségeket

Míg egyes iparágakat, például a turizmust vagy a vendéglátást, súlyosan érintette a koronavírus-járvány, más iparágak továbbra is jól teljesítenek, vagyis alig érintették őket a korlátozások és lezárások.

Sőt, egyes iparágak, mint például az építőipar, vagy a szórakoztató-elektronikai cikkek piaca soha nem látott ütemben fejlődik.

Ebben a bejegyzésben bemutatjuk az ipari cégek számára elérhető különböző tartalommarketing eszközöket és útmutatást adunk a megfelelő kiválasztásához.

Kifizetődő ipari tartalommarketing eszközök cégeknek 2022-re
Kifizetődő ipari tartalommarketing eszközök cégeknek 2022-re

Mielőtt elkezdenénk, egy fontos figyelmeztetés: nem minden lesz jó minden mindenkinek

Érdemes többet kiválasztani, tesztelni, vagy esetleg kihúzni a képzeletbeli listáról, ha nem hozza az elvárt eredményt. 

Ne ragadjon le egyik eszköznél sem puszta megszokásból, vagy előítéletből. Most csak az eredményre figyeljen, végezzen rendszeresen marketing elemzést, nézze a hatásokat..

Ipari tartalommarketing: Kezdjük néhány alapvető kérdéssel…

Kinek akar eladni és ki, vagy kik az Ön célpiaca. Akárhogy is nézzük, a legtöbb cég piaci rést keres, egy olyan szegmenst, ahol vezető szerepe lehet.

„Minden piac valahol réspiac is” – ez a régi marketinges igazság az iparra fokozottan érvényes. Bármilyen meglepő, ha a teljes piac csupán pár százaléka lesz vevő, az is nagyon nagy eredményeket hozhat.

Az ipari tartalommarketing három kulcskérdése: miről, kinek és hogyan

Mert Ön nem mindenkinek árul, hanem nagyon is tudatosan megválogatja az ügyfeleit. Ehhez azonban a tartalmát is meg kell válogatnia. Az, hogy

  1. miről ír,
  2. kinek ír és
  3. hogyan ír,

az nagyban befolyásolja az értékesítés kimenetelét.

Önnek is van tartalomtípusa – az, amit a piaca igényel

A tartalom formája azonban sokféle lehet: a blogbejegyzések, esettanulmányok és e-book-ok, whitepaper könyvek, letölthető pdf-ek, infografikák, animációk magyarázattal… attól függ, mivel lehet a legegyszerűbben és legérthetőbben elmondani az Ön termékének, vagy szolgáltatásának előnyeit.

Melyik tartalomra fontos összpontosítania?

A legelső lépés megtalálni a célpiacát foglalkoztató témákat, amelyekben még nem, vagy nem megfelelő tartalom készült.

Ha a tartalmat elsőként Ön állítja, vagy állíttatja elő, akkor Önre fognak „A Szakértőként” tekinteni a kiválasztott témában vagy iparágban.

Mindez könnyedén forintosítható: a leendő ügyfelek hajlandóak fizetni azoknak a cégeknek, akik megoldással szolgálnak, akik ismerik az ő iparágukat és érdekeiket.

Akár alapanyagokat, akár alkatrészeket, késztermékeket, vagy szolgáltatásokat kínál, az ügyfelei számára ezek elsősorban megoldások

Ahhoz, hogy kiváló marketing- és blogtartalmat hozzon létre az ügyfelek számára, tudnia kell, hogyan kell közvetlenül beszélnie a potenciális ügyfeleihez.

Az ipari tartalommarketing az időtől és a tudásbeli fokozattól is függ

A sikeres tartalom nem csak attól lesz az, hogy jó stílusban, okosan, szakszerűen készült! Figyelni kell a vevők ismereteire: lehet, hogy lesznek kezdőknek szánt anyagok azoknak, akik még most találkoznak először azzal, amit Ön csinál.

Később, vagy ezzel párhuzamosan viszont kellenek “szakértőknek” mérnököknek technológusoknak, készülő B2B tartalomanyagok is.

Nagyon nem mindegy, ki, mit és mikor kap, mennyire jártas a témában

Tehát használja ezt az apróságot az előnyére!

Mert attól függően, hogy mikor olvassa ezt a bejegyzést, az általunk tárgyalt írási rések némelyike ​​jövedelmezőbb lesz, mint mások. Csináld meg a házi feladatodat, nézd meg, mely rések a felkapottabbak, és minden rendben lesz.

Oké, akkor most vessünk egyet a legjövedelmezőbb szabadúszó írási résekbe, amelyeket figyelembe kell venni.

Tartalommarketing eszközök az ipari szegmens számára

Ne feledje, minél nagyobb hatással lesz az írása az ügyfeleire, annál több bevételt hozhat.

Habár az ipari tartalommarketing összes tartalomfajtájára nem tudunk kitérni ebben a cikkben, összegyűjtöttük a 2020-as évek három leginkább hatékonynak bizonyult tartalom típusát. Az alábbiak mindegyike a szövegírás gyűjtőkörébe tartozik.

1. Hosszú formátumú blogbejegyzések, útmutatók, SEO sarokkő tartalmak

Az ilyen típusú bejegyzések nem a “kis színes”, 500 szavas bejegyzések, amelyek inkább érdekesek, mint hasznosak, hanem részletes, alaposan átkutatott, több mint 2000 szavas bejegyzések. Ezek némelyikét szinte kutatásszerűen kell összerakni, több ember készíti, ellenőrzi, írja, lektorálja, hogy minél pontosabban segítsék megérteni a termékét.

Minden olyan információt tartalmaznak, amelyre az olvasónak szüksége lehet egy témával kapcsolatban, mindezt egy tartalmas, jól tagolt bejegyzésben.

A hosszú formátumú tartalom esetében kulcsfontosságú, hogy jól tagolt legyen és “vigye a szemet” az olvasásra. Az összetett témák könnyen érthetővé tétele révén valóságos szuperhatalomra tehet szert az adott területen.

Ebben a műfajban be kell vetni az alapvető SEO-taktikákat is

Gondosan meg kell határozni a kereső kifejezéseket és a magát a témát is fel kell építeni. Mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy bejegyzéseit minél előbbre rangsorolják a keresőmotorokban, például a Google-ban. (Nem titok, amit Ön most olvas, az is egy ilyen cikk.)

Mi a legnagyobb előnye a hosszú formátumú blogbejegyzéseknek?

Az ipari marketing tartalomközpontú. csak úgy tud megoldást adni, ha ügyel a minőségi blogtartalomra, ami folyamatos jelenlétet generál és keresletet teremt.

2. E-könyvek, “csalianyagok”, online brosúrák

Az e-könyvek szintén kiváló ipari tartalommarketing eszközök a nagy- és kisvállalkozások számára egyaránt. Egyrészt potenciális ügyfelek generálására alkalmas másrészt márkaépítésre, hogy bemutathassák, kommunikálhassák a szakértelmet.

Az e-könyveket általában 10-20 oldalas PDF formátumban töltik le és ingyenesek. A potenciális ügyfelek e-mail címét szokták csak elkérni érte, így a minőségi listaépítés kiváló eszközei.

A blogbejegyzésekhez hasonlóan hasznos információkat kell bemutatniuk, például „a megoldások egy részét” olyan témákban, amelyek érdeklik a vállalat potenciális ügyfeleit. Semmiképpen sem katalógusok.

Az e-könyv megírásának, elkészítésének ára függ az ügyféltől, az iparágtól és a szükséges kutatás mennyiségétől. Ha célzott közönséghez jut el, meglehetősen hatékony.

Ez a potenciális ügyfél ezután egy e-mailes értékesítési tölcsérbe kerül, vagy megkapja a vállalat hírlevelét, vagy akár meg is keresik az értékesítők, hogy kapcsolatba léphessenek vele.

Van erre is egy tipp: ha van 2-3 jó blogbejegyzés, akkor annak a tartalmából költséghatékonyan lehet egy jó bevezető e-book-ot szerkeszteni.

3. B2B Whitepaper – az ipari tartalommarketing nagyágyúja

A whitepaper-nek nevezett kiadványok általában formálisabbak és komolyabb hangvételűek, mint az olyan tartalmak, mint egy e-könyv vagy blogbejegyzés.

Műszaki információkat tartalmazhatnak. Képeket, táblázatokat, esetleg videók linkjeit. De minden esetben alapvetően írásos marketinganyagok. Népszerűek az ipari cégek, sőt a nagyvállalatok körében is világszerte, és mindig B2B piacra írják őket.

  • Bemutatnak egy problémát, majd megoldásokat keresnek, amelyek az adott cég szolgáltatásai és termékei lesznek.
  • Megpróbálják meggyőzni az olvasókat anélkül, hogy átlépnék az eladási határt.
  • Közvetlenül nem adnak el semmit. Ehelyett az értékesítési folyamat fontos lépcsőjévé válhatnak.

A whitepaper kiadványok terjedelme változó, de nem túl sok, általában 5-15 oldal hosszúak. Sok esetben több piaci szegmensre, vagy egy cégen belül több belső ágazatra is külön készül ilyen. Az elkészítése részben a belsős tudásra épül, részben pedig egy külsős szerzővel öntik “tálalható” formába.

Mivel eladásokhoz vezethetnek, nagy értékű projektek, vagy összetett tudást igénylő pl technológiai és SAAS cégek előszeretettel használják.

+1. Esettanulmányok

Az esettanulmányok kifizetődő ipari tartalommarketing eszközök, mert segítik az eladásokat. Hiteles bizonyítékot nyújtanak azáltal, hogy bemutatják az ügyfeleik sikertörténeteit, vagy egy előző ügyfél példája nyomán tapasztalt átalakulást.

A klasszikus formátum a következő:

  • Mutassa be az ügyfél előtt álló kihívást.
  • Magyarázza el a cég által kínált megoldást.
  • Mutassa be, milyen eredményeket ért el az ügyfél a cég termékének/szolgáltatásának használatával.
  • Adjon meg egy következtetést, amely segíti a potenciális ügyfeleket a vásárlási döntés meghozatalában.
  • Az esettanulmányban akár interjú is készülhet az ügyféllel, hogy az olvasók közvetlen információhoz jussanak. Ezek általában hosszú formájú beszámolók, melyek lehetnek történetek is. Az a közös bennük, hogy érdekesnek kell lenniük, és értéket kell adniuk az olvasó számára.

Akkor sikeres, ha a végén elérjük azt, hogy a vevő akarja a megoldást. “Nekünk is jó lenne… Próbáljuk ki… Kérdezzük meg, nálunk is működne…” – vagyis elkezdi magát, a cégét beleképzelni a helyzetbe, mert a probléma ismerős.

Összefoglalás

A B2B szektorban, az iparban hihetetlen mennyiségű tudás és potenciál van, melyet jól kommunikálva, a megfelelő tartalommarketing eszközzel jól lehet a bevételek növelésére, illetve márkaépítésre, piacszerzésre használni.

Ugyanúgy érzelmekkel dolgozunk, mint ahogy a klasszikus marketing, csak esetünkben a célpiac motivációi mások. Ugyanúgy embereknek írunk.

Abból érdemes kiindulni, hogy a legnagyobb érték a hiteles forrásból származó, jól strukturált és adagolt információ.

A piac pedig információra éhes és ennek nyomán lehet csak termékekről, szolgáltatásokról, illetve ezek folyamatos összhangjáról beszélni 2022-ben és az azt követő években is.

Borítókép: Tima Miroshnichenko

This Post Has 3 Comments

Vélemény, hozzászólás?