Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t
Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t

Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t

A megfelelő kulcsfontosságú teljesítménymutatók, azaz KPI-ok kiválasztásán egész kampányok sorsa múlhat. Mert lehetséges, hogy minden mutató teljesen pozitív eredményt hoz – csak a végeredmény múlja alul a kitűzött célokat.

Önnel is előfordult már, hogy bár látszólag minden rendben ment a kampánnyal, kimentek a bejegyzések, lefutottak a hirdetések, pörgött az elérési mutató, érkeztek a reakciók, gyarapodtak a leadek és feliratkozók… és mégis azt mutatja az elemzés, hogy a kampány valójában kudarc volt?

Alapvető hiba csúszott a gépezetbe. Ha minden KPI jót jelzett, de a kampány kudarcba fulladt, akkor a gondot a rosszul megválasztott teljesítménymutatók okozták.

Nézzünk ennek most utána alaposabban!

Mi az a KPI, és miért fontos minden cég és vállalkozás számára?

A kulcsfontosságú teljesítménymutató (key performance indicator, azaz KPI) bármely olyan mérhető érték lehet, amely megmutatja, hogy egy vállalat mennyire hatékonyan éri el kulcsfontosságú üzleti céljait.

A KPI-k a stratégiai és működési fejlesztések középpontjában állnak, analitikus alapot teremtenek a döntéshozatalhoz, és segítenek a figyelmet arra irányítani, ami a legfontosabb.

A kulcsfontosságú teljesítménymutatók a pénzügytől és a HR-től kezdve a marketingen át az értékesítésig, a vállalkozások minden területén elősegítik a stratégiai szintű fejlődést.

Így válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t

(tovább…)

Continue ReadingÍgy válassza ki hatékonyan a megfelelő sikerességi KPI-t
A magyar Ipar Napja felvirradt, és megannyi nóvumra ragyogott rá
A magyar Ipar Napja felvirradt, és megannyi nóvumra ragyogott rá

A magyar Ipar Napja felvirradt, és megannyi nóvumra ragyogott rá

A magyar ipar ismét Európa élvonala felé közelít, kiváltképpen az Ipar 4.0, az automatizáció és a hidrogéntechnológia terén. A 2022. május 10 és 13 között, a Hungexpón megtartott Ipar Napjain a Teahouse Consulting is kint volt.

Ezért most nem egy termelési riport következik, sokkal inkább egy szubjektív-szakmai élménybeszámoló a magyar ipar élvonaláról, a marketing szerepéről az ipari szegmensben, sőt kiderül az is, mi fán terem a beszerzési marketing.

Ipar Napjai 2022 – tizenötezer látogató három nap alatt

Ahogy a Hungexpo oldalán beharangozták az eseményt, az ténylegesen fedte is a valóságot:

„Magyarország legnagyobb üzleti ipari találkozója egy időben, egy helyen nyújt egyedülálló lehetőséget a napjainkban oly fontos iparágak közötti szinergia kihasználására és a piaci szereplők között létrejövő együttműködések kiaknázására.”

Több mint 400 kiállító várt minket, látogatókat, és az már a legelején kiderült, hogy gyerekbarát eseményt hoztak tetők alá a szervezők; jogos a többes szám, mivel ennyi kiállító több csarnokban fért csak el.

A magyar Ipar Napja felvirradt, és megannyi nóvumra ragyogott rá
A magyar Ipar Napja felvirradt, és megannyi nóvumra ragyogott rá

(tovább…)

Continue ReadingA magyar Ipar Napja felvirradt, és megannyi nóvumra ragyogott rá
SEO, tartalommarketing és Linképítési kifejezések, amelyeket érdemes ismernie
SEO, tartalommarketing és Linképítési kifejezések, amelyeket érdemes ismernie

SEO, tartalommarketing és Linképítési kifejezések, amelyeket érdemes ismernie

A SEO kifejezések ismerete hatékonyabbá teszi az Ön cége vezetését is. A különös, gyakran idegen kifejezések egész sora okozhat tanácstalanságot a megbízók és a laikusok számára egyaránt.

Ha Ön is azok közé tartozik, akik szeretnének jobb helyezést elérni a keresési találatok között, de fogalma sincs, merre induljon neki, vagy egyáltalán, miért beszél egy SEO szaki DA-ról, DR-ről meg CTR-ről, ez a cikk Önnek készült!

A SEO önálló szakmává vált húsz év alatt, saját szakmai kifejezésekkel

A keresőoptimalizálás világában sok olyan, elsőre érthetetlen angol szakkifejezés van, amelyek egy részére még magyar szó sincs, hiszen egy alapvetően angolszász nyelvterületen kialakult szakmáról beszélünk.

Ezeknek a fogalmaknak a jelentése segít kiigazodni akár egy élőszavas, akár egy szoftveres audit nyomán. Mi ez és mire való, seo szakszótár és magyarázat dióhéjban.

Cikkünkben a leggyakoribb SEO kifejezésekről írtunk, hogy mi mit jelent és miért fontosak.

A SEO kifejezések négy csoportra bonthatók

Négy fő csoportot különböztettünk meg a „lexikon” összeállítása során, a könnyebb átláthatóság érdekében – ugyanis a gyakorlati munka során, ha hozzáértő kezek végzik, megvalósul a szinergia.

Emellett a nagyobb kampányokat rendszerint nem is „egyszemélyes ügynökségek” viszik végig, hanem különböző területek szakemberei egyesítik erejük. Fontos tehát tudni, mi tartozik egy technikai SEO-t végző ember feladatköréhez és mi az, amit a tartalommarketinges csinál.

Az egyes mini szócikkek ábécé sorrendben követik egymást, de a használhatóság kedvéért súlyoztuk is azokat:

  1. az [1]-es számot viselő kifejezések a legfontosabbak, amelyeket minden vállalkozónak és cégvezetőnek ismernie szükséges, akkor is, ha egy percet se foglalkozik SEO-val vagy tartalommarketinggel.
  2. a [2]-es számot kapott szakkifejezések minden nagyobb vállalat számára létfontosságúak, ám a kezdő cégek számára is fontosak lehetnek.
  3. a [3]-as számot azok a szakkifejezések kapták, amelyek inkább csak a szakembereknek lényegesek.
SEO, tartalommarketing és Linképítési kifejezések, amelyeket érdemes ismernie
SEO, tartalommarketing és Linképítési kifejezések, amelyeket érdemes ismernie

(tovább…)

Continue ReadingSEO, tartalommarketing és Linképítési kifejezések, amelyeket érdemes ismernie